Vi s-a refuzat îmbarcarea în avion? Aveți dreptul la despăgubiri pentru refuzul la îmbarcare

Când călătoriţi cu avionul, cu trenul, cu vaporul sau cu autobuzul, beneficiaţi de anumite drepturi în Uniunea Europeană.

Verificați aici  dacă legislația UE privind drepturile pasagerilor transportului cu avionul este aplicabilă în cazul dumneavoastră.

Când vi se poate refuza îmbarcarea?

  • Dacă reprezentați o amenințare la adresa siguranței, securității sau sănătății ori dacă nu aveți documentele de călătorie corecte
  • Dacă nu ați utilizat biletul de plecare de pe o rezervare care a inclus un zbor de întoarcere
  • Dacă nu v-ați îmbarcat pentru zborul/zborurile precedent(e) inclus(e) într-o rezervare cu zboruri consecutive
  • Dacă nu aveți documentația necesară pentru animalul de companie cu care călătoriți

Dacă v-ați prezentat la timp la check-in cu o rezervare valabilă și cu documentația de călătorie necesară și vi se refuză îmbarcarea din cauza suprarezervării sau din motive operaționale și nu doriți să renunțați de bună voie la locul dvs., aveți dreptul la:

  1. Despăgubiri
  2. A alege între rambursare, redirecționare sau o altă rezervare la o dată ulterioară
  3. Asistență

Aveți dreptul la despăgubiri materiale și morale în urma unor incidente din călătorii cu avionul.

Vă oferim asistență în recuperare despăgubiri pentru călătoria cu avionul.

1.Despăgubiri  pentru refuzul la îmbarcare

Dacă vi se refuză îmbarcarea, aveți întotdeauna dreptul la despăgubiri .

Suma în EUR Distanța
250 Până la 1 500 km
400 Peste 1 500 km în UE și toate celelalte zboruri între 1 500 și 3 500 km
600 Peste 3 500 km

Cazuri particulare

Redirecționare către alt zbor

Dacă operatorul aerian v-a redirecționat către alt zbor și ați ajuns la destinația finală cu o întârziere de 2, 3 sau 4 ore, valoarea despăgubirilor poate fi redusă cu 50 %.

Zborul de legătură - o singură rezervare, cu un singur check-in

Aveți dreptul la despăgubiri dacă vi se refuză îmbarcarea pentru că operatorul aerian consideră că ați ajuns prea târziu pentru a vă mai îmbarca (din cauză că primul zbor a avut întârziere).

Zborul de legătură - rezervări separate

Operatorul aerian nu este obligat să vă plătească despăgubiri dacă aveți două bilete separate pentru două zboruri consecutive, iar primul zbor a avut întârziere, motiv pentru care nu ați putut ajunge la timp pentru zborul următor. Totuși, dacă primul zbor a avut o întârziere de peste 3 ore, puteți avea dreptul la o despăgubire din partea companiei care a operat primul zbor.

Pentru toate aceste incidente aveți dreptul la Despăgubiri  pentru refuzul la îmbarcare și dreptul la asistență. Specialiștii noștri vă pot ajuta pentru cererea de Despăgubiri  pentru refuzul la îmbarcare.

 

2. Rambursare, redirecționare sau o altă rezervare la o dată ulterioară pentru refuzul la îmbarcare

Compania aeriană trebuie să vă ofere posibilitatea de a alege una din următoarele variante:

  • rambursarea prețului biletului și, dacă aveți un zbor de legătură, un zbor de întoarcere, cu prima ocazie, către aeroportul de plecare
  • redirecționarea către destinația finală cu prima ocazie sau
  • redirecționarea la o dată ulterioară agreată de dumneavoastră, în condiții de transport comparabile și în funcție de locurile disponibile.

Din momentul în care ați optat pentru una din aceste variante, nu mai aveți niciun drept în raport cu celelalte două. Totuși, operatorul aerian ar putea fi obligat să vă ofere o despăgubire.

  • Dacă operatorul aerian nu își îndeplinește obligația de a vă oferi posibilitatea redirecționării sau un zbor de reîntoarcere către locul de unde ați plecat, cu prima ocazie și în condiții comparabile de transport, trebuie să vă ramburseze costul biletului.
  • Dacă operatul nu vă dă posibilitatea de a alege între rambursare și redirecționare, ci decide în mod unilateral să vă ramburseze prețul biletului inițial, aveți dreptul la o rambursare suplimentară a diferenței de preț dintre biletul nou și cel inițial (în condiții de transport comparabile).
  • Dacă zborul de plecare și zborul de întoarcere au fost rezervate separat și sunt operate de companii diferite iar zborul de plecare se anulează, aveți dreptul la rambursare doar pentru zborul anulat.

Totuși, dacă cele două zboruri sunt operate de companii diferite, dar sunt incluse pe aceeași rezervare, dacă se anulează zborul de plecare aveți următoarele drepturi:

  • Despăgubire
  • Posibilitatea de a alege între i) rambursarea prețului întregului bilet (dus-întors) sau ii) redirecționarea pentru zborul de plecare

3. Asistența în caz de refuz la îmbarcare

Pe durata așteptării, companiile aeriene trebuie să vă ofere asistență gratuită. Dacă aveți probleme cu călătoria, anunțați compania aeriană, pentru a evita situația în care va trebui să găsiți singur soluții. Companiile aeriene ar trebui, de asemenea, să se asigure, dacă este posibil, că oferă cazare accesibilă persoanelor cu handicap și câinilor însoțitori. Asistența furnizată trebuie să includă:

  • băuturi răcoritoare
  • gustări
  • cazare (dacă vi s-a făcut rezervare pentru ziua următoare)
  • transport între aeroport și locul de cazare
  • 2 apeluri telefonice sau 2 mesaje (telex, fax, e-mail).

Dacă nu vi se oferă asistență și vă cumpărați singur băuturi răcoritoare și alimente, compania aeriană ar trebui să vă dea banii înapoi, atâta timp cât cheltuielile pe care le-ați făcut au fost necesare, rezonabile și adecvate. Păstrați bonurile pentru decontare. Aveți dreptul la asistență doar pe durata așteptării până la redirecționarea, în condiții comparabile de transport și în cel mai scurt timp posibil, către destinația finală sau până la zborul de întoarcere către aeroportul din care ați plecat inițial (dacă ați pierdut zborul de legătură din cauza problemelor cu zborul precedent).

În cazuri excepționale, compania aeriană ar putea decide să limiteze asistența sau să nu o acorde deloc, dacă acest lucru ar duce la întârzieri și mai mari pentru pasagerii care așteaptă un zbor alternativ sau unul care întârzie.

Abonați-vă la noutățile noastre pentru a afla ce drepturi aveți pentru călătoria cu avionul.

Procedurile și formalitățile pentru recuperearea de despăgubiri  pentru refuzul la îmbarcare sunt uneori dificile. Dacă aveți nevoie de asistență de specialitate suntem aici pentru a vă ajuta.