Când călătoriţi cu avionul, cu trenul, cu vaporul sau cu autobuzul, beneficiaţi de anumite drepturi în Uniunea Europeană. Călătoria dumneavoastră cu avionul a avut întârziere sau a fost anulată? Aveți dreptul la despăgubiri!
Verificați dacă legislația UE privind drepturile pasagerilor care călătoresc cu avionul este aplicabilă în cazul dumneavoastră.
Legislația este aplicabilă dacă | Legislația nu este aplicabilă dacă |
Dacă zburați în UE, iar cursa este operată de o companie din UE sau din afara UE | Dacă zburați în UE venind din afara Uniunii, iar cursa este operată de o companie din afara UE |
Dacă aterizați pe un aeroport din UE venind din afara Uniunii, iar cursa este operată de o companie din UE | Dacă ați primit deja anumite compensații(despăgubiri, redirecționare, asistență) pentru probleme legate de zbor în baza legislației relevante a unei țări din afara UE |
Dacă decolați de pe un aeroport din UE către o țară din afara Uniunii, indiferent dacă zborul este operat de o companie din UE sau din afara UE | |
UE înseamnă cele 28 de state membre (Austria, Belgia, Bulgaria, Cehia, Cipru, Croația, Danemarca, Estonia, Franta, Finlanda, Germania, Grecia, Italia, Irlanda, Luxemburg, Letonia, Lituania, Malta, Olanda, Portugalia, Polonia, Regatul Unit al Marii Britanii si al Irlandei de Nord, Romania, Spania, Suedia, Slovacia, Slovenia, Ungaria), inclusiv Guadelupa, Guyana Franceză, Martinica, Réunion, Mayotte, Saint-Martin (Indiile de Vest Franceze), Azore, Madeira și Insulele Canare, precum și Islanda, Norvegia și Elveția | Din UE sunt excluse Insulele Feroe, Insula Man și Insulele Anglo-Normande |
Aveți dreptul la despăgubiri materiale și morale în urma unor incidente din călătorii.
Vă oferim asistență în recuperarea despăgubirilor.
Zborul de plecare și zborul de întoarcere sunt considerate zboruri separate, chiar dacă sunt părți ale aceleiași rezervări.
În unele cazuri, compania care operează zborul s-ar putea să nu fie cea de la care achiziționați biletul. În caz de probleme, doar compania care operează zborul poate fi trasă la răspundere.
Un document tipărit sau electronic care să vă informeze despre drepturile pasagerilor transportului aerian trebuie să fie afișat clar la serviciul de check-in. Aceste informații trebuie să fie disponibile și la birourile de check-in din aeroport, precum și on-line. Dacă vi s-a refuzat îmbarcarea, zborul a fost anulat, ați plecat cu o întârziere de peste 2 ore sau ați ajuns la destinația finală cu o întârziere mare, operatorul aerian trebuie să vă înmâneze un document scris care să includă normele privind acordarea de despăgubiri și asistență.
Ce probleme pot apărea?
- Vi s-a refuzat îmbarcarea
- Zborul a fost anulat
- Zborul a întârziat
- Ați fost repartizat la o clasă de zbor superioară sau inferioară
- Bagajele v-au fost pierdute, deteriorate sau au ajuns cu întârziere
Pentru toate aceste incidente aveți dreptul la despăgubiri și dreptul la asistență.
Abonați-vă la noutățile noastre pentru a afla ce drepturi aveți în fiecare din situațiile de mai sus.
Aflați cum puteți obține despăgubiri pentru refuzul la îmbarcarea în avion. Click aici!